فراخوان همایش سراسری انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی
حامیان جبهه پایداری بندرامام خمینی (ره)
اخبار و مقالاتی پیرامون جبهه پایداری و آخر الزمان
درباره وبلاگ



آخرین مطالب
نويسندگان

به گزارش آینده روشن، سومین همایش سراسری «انتظار و مهدویت» از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) با هدف تبیین فرهنگ نورانی رضوی و مهدوی، گسترش فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به ویژه امام رضا(ع)، تجلیل از تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی- هنری در زمینه سیره و شخصیت و معارف امام رضا و امام مهدی(علیهماالسلام) چاپ و نشر گسترده این آثار برگزار می‌گردد.



بر اساس این گزارش، این همایش در سه محور امامت و مهدویت، بایسته‌های جامعه منتظر در اندیشه رضوی و تربیت مهدوی در اندیشه رضوی و ریز موضوعات مختلف می‌باشد.



اضطرار به حجت الهی در اندیشه رضوی، باز اندیشی گونه‌های سرپرستی جامعه شیعه در عصر رضوی و دوران غیبت، بازخوانی نقش خواص در هدایت جامعه شیعی در عصر رضوی و روزگار غیبت، گونه‌شناسی برخورد امام رضا(ع) با جریان‌های انحرافی، بازخوانی نقش مردم و امام در شکل‌گیری حکومت اسلامی و بازخوانی اندیشه امامت و مهدویت در اشعار عصر رضوی، از موضوعات محور امامت و مهدویت می‌باشد.



بر این اساس، بایسته‌های اعتقادی و فکری، بایسته‌های تربیتی و اخلاقی، بایسته‌های اجتماعی و سیاسی و بایسته‌های علمی و فرهنگی نیز از موضوعات محور بایسته‌های جامعه منتظر در اندیشه رضوی است.



همچنین، در محور تربیت مهدوی در اندیشه رضوی نیز موضوعات جایگاه توحید و خدامحوری در تربیت نسل منتظر، رابطه توحید با پذیرش ولایت امام معصوم(ع)، راهکارهای استفاده از زیارت و حرم رضوی در ترویج فرهنگ انتظار و سیره‌شناسی امام رضا(ع) و نقش آن در راهبردی جامعه منتظر وجود دارد.



علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش،‌می‌توانند آثار خود را تا دهم مرداد‌ماه سال جاری به دبیرخانه همایش به نشانی قم، خیابان شهدا، کوچه آمار(۲۲)، بن‌بست شهید علیان، پلاک۲۴، مرکز تخصصی مهدویت ارسال کنند.



همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۷۷۳۷۸۰۱-۰۲۵۱ تماس بگیرند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها